NOTICIAS *

Publicació del 28 de Jul de 2021 | A vegades si, de vegades no

Després de 4 dies de trekking per arribar fins al camp 1, amb moltes aventures pel camí i una immensa lluna plena, estàvem ja preparats per enfrontar-nos a l’Alpamayo.

Nevado Alpamayo

El dia de l’atac a cim, a penes vam poder dormir pel fort vent que bufava a 5.300m. d’alçada que és on teníem la tenda.

A la 1:00h. ja estàvem desperts, ja que és l’hora aconsellada per posar-se en marxa, perquè després de fer l’aproximació, estiguéssim aviat, en l’inici de la paret, però per culpa de vent que bufava en aquell moment, fins a les 3:00h. no vam poder sortir de la tenda.

Vam fer l’accés a la glacera de nit, i a les 06:00h. ja estàvem començant a escalar la paret, la qual està plena de molts riscos no controlables, mentre escalàvem teníem per sobre de nosaltres diverses cornises molt carregades de neu, que semblava que anaven a caure en qualsevol moment.

Nevado Alpamayo

Un bon gruix de neu inconsistent i difícil de protegir, que ens anava a donar molts problemes a l’hora de baixar.
Sabíem que si seguíem podíem quedar-nos atrapats al no poder baixar rapelant sense posar-nos en perill, amb l’afegit que, si en un moment ens havien de rescatar, hagués estat molt complicat.

Vam poder realitzar diversos llargs, però a la fi vam prendre la decisió de retrocedir pel mal estat de la via.

El descens va ser una odissea, estaques que saltaven, no podíem fer cap avalakof… en fi, amb més pena que glòria, vam baixar directes al camp base per poder descansar.

Nevado Alpamayo

Quant comença a escalfar el sol, és millor estar fora d’allà.

Els somnis són així, de vegades es fan realitat i altres vegades costa una mica més.

Gran reflexió de l’Andrés i compartida per la María: El nostre cim és tornar sans i estalvis per poder continuar amb l’aventura de la vida

Nevado Alpamayo

Moltíssimes gràcies a tots pel vostre suport.

Publicació del 20 de Jul de 2021 | En marxa

Un cop superats tots els contratemps del primer dia d’aclimatació de Maria i després d’un petit descans ben merescut, la Maria i l’Andrés van seguir amb el seu pla d’aclimatació sense cap problema amb un treking d’altura a la Llacuna Palcacocha, que és una de les llacunes que subministren aigua a Huaraz.

Nevado Alpamayo

Després d’agafar-se un dia de descans, comencen els preparatius per a l’hora de la veritat… el Alpamayo.

La coordinació amb el traginer és fonamental, ja que és qui els acompanyarà i carregarà en les seves mules tot el pes del material necessari per a l’expedició.

A la primera part de l’trekking visitaran escoles infantils en Caraz i Cashapmpa, on faran entrega de divers material a les nenes i nens de la zona, per després seguir sense pressa, però sense pausa guanyant alçada fins al camp Base.

A partir d’ara la Maria i l’Andrés inicien ja el seu camí cap al cim de l’Alpamayo, i per qüestions de cobertura, és molt possible que estiguem uns dies sense parlar amb ells, però no us preocupeu perquè quan tinguem noves notícies us les explicarem immediatament

Nevado Alpamayo

L’equip es troba bé i van a per totes.

Estad atentos, pronto ampliaremos la información.

Publicació del 18 de Jul de 2021 | No ha estat un bon dia

Avui hem tingut l’ocasió de parlar una estona amb la Maria i l’Andrés perquè ens comentessin com ha anat l’inici del procés d’aclimatació… ens han explicat el següent:

Nevado Alpamayo

Avui hem començat el procés d’aclimatació i la veritat ha estat més dur del que m’esperava.

Avui seguint el nostre pla hem començat la nostra aclimatació pujant al Nevado Mateo de 5.150m. d’alçada, l’Andrés des del principi s’ha trobat molt bé, però jo no puc dir el mateix.

Pujar a 4.700m. de cop en cotxe, sumat el viatge i el canvi d’alimentació a què em costa adaptar-me, han acabat per passar-me factura.

Que jo recordi, mai havia experimentat mal d’alçada i les sensacions que he tingut constantment han estat molta somnolència, angoixa i sobretot diaforesi o úlceres als llavis, precisament aquest és el principal motiu pel qual no m’agrada maquillar-me en muntanya, ja que, d’aquesta manera, al meu company de cordada li és més fàcil veure en quina situació física em puc trobar, cosa que en muntanya és bàsic.

Nevado Alpamayo

Sabíem que, amb els viatges tan seguits, descansar malament i poc, ens podia passar factura, sense comptar que al tenir pocs dies i un pressupost ajustat, anem corrent tota l’estona.

Però traient les estones dolentes, dir també que hem tingut molta sort de coincidir amb uns grans amics que tinc a les xarxes socials, i que ens han acompanyat al Nevado Mateo.

L’Andrés tot i el mal clima que hem tingut ha arribat al cim juntament amb els nostres amics Elias Calderón i el guia Silio Chinchay.

Nevado Alpamayo

Veient que no estava en condicions de fer cim, he pres la decisió correcta per a mi i el grup, que ha estat donar-me la volta.

D’aquesta aventura em toca aprendre i estic segura que trauré moltes coses i experiències per a mi.

Comentar publicació

Publicació del 16 de Jul de 2021 | Destí “Alpamayo”

L’expedició formada per la Maria Martin i l’Andrés Escribano, amb tot el material necessari per afrontar amb garanties el seu projecte al Perú amb l’ascensió a l’Alpamayo, el material solidari que lliuraran en diverses escoles amb les que es trobaran en el seu camí i quan són les 05.00 AM, estan a punt d’enlairar des de l’aeroport de Barcelona.

Nevado Alpamayo

Com ja sabeu, els nostres amics Maria i Andrés, es disposen a aconseguir el cim de l’Alpamayo, una muntanya nevada amb forma de piràmide de 5.947m. d’alçada.

Com sempre, aconseguir el cim, a part de la preparació física, és una cosa que també depèn de la meteorologia, però el que, si és segur, és que en ganes i il·lusió no els guanya ningú.

Com ja ens van explicar en la primera publicació… “Ens importa gairebé més gaudir de la muntanya i del moment, que d’aconseguir el cim”.

Publicació del 14 de juliol del 2021 | Tot a punt

Ja gairebé ha arribat el dia de marxar i la Maria i l’Andrés, ja ho tenen tot a punt… i no ens referim només al material necessari per afrontar amb garanties un projecte com aquest, sinó que a més, la Maria i l’Andrés aprofitaran l’aproximació fins al Camp base, per visitar algunes escoles i fer lliurament del seu granet de sorra en forma de material per a les seves nenes i nens.

Nevado Alpamayo

Hi ha diverses coses fonamentals per tenir garanties de realitzar amb èxit qualsevol projecte d’aquest tipus, una és fer una bona aclimatació, l’altra estar molt rodats en muntanya i neu, i com no, comptar amb un bon material tècnic.

D’altra banda com en qualsevol tipus d’expedició, una bona estratègia logística és fonamental perquè només ens quedi gaudir d’una de les muntanyes més boniques del món.

Publicació del 7 de juliol del 2021 | El projecte

Queda molt poc perquè els nostres amics i grans escaladors, Maria i Andres, iniciïn el seu actual projecte de muntanya al Perú i en plenes, últimes preparacions de la seva aventura, ens expliquen el següent.

– Per què a Perú?

Doncs la veritat, és que l’Andrés m’ha embolicat una altra vegada… bé, tampoc li ha costat molt, je je je.
L’Andrés hi va ser fa uns anys i va patir mal d’alçada, no podent passar del camp d’alçada a 5.400m. així que aquest any vam decidir tornar a l’atac… però aquest cop, amb mi de cordada je je je.

Nevado Alpamayo

– Quin és el vostre objectiu?

El nostre objectiu es diu “Nevado Alpamayo”, no és la muntanya més alta ni la més difícil… però sí, “La Muntanya més bonica del món”.

És una muntanya de 5.947m. amb una espectacular forma piramidal i de blanc intens, situada a la Serralada Blanca dels Andes Peruans.

Nevado Alpamayo

– Quin és el vostre pla?

El pla és sortir de BCN el proper 16 de juliol, fer escala a Paris i arribar a Lima el mateix dia i de seguida agafar el bus que ens portarà fins Huaraz, al camp base de l’expedició.

Des Huaraz realitzarem l’ascensió en un sol dia a un cim d’alçada per aclimatar, anomenat “Pico Mateo” de 5.150m. i el curiós és que des del seu cim, podrem gaudir de les espectaculars vistes que ens ofereix el Huascaran, que és el pic més alt del Perú.

Després descansarem un dia i la idea és comprar el necessari i la coordinació amb el traginer, que és la persona que ens acompanyarà en el trekking i en les seves mules carregarem el pes del material de l’expedició.

Nevado Alpamayo

– Teniu previst algun calendari?

Dia 1: Huaraz 3.090m. – Llamacorral 3.760m.
Dia 2: Llamacorral 3.760m. – Llacuna Jatuncocha – Camp Base Alpamayo 4.600m.
Dia 3: Camp Base Alpamayo 4.600m. – Morrena – C1 Alpamayo 5.300m.
Dia 4: C1 Alpamayo 5.300m. – Cumbre 5.947m. – i retorn

A la primera part del trekking visitarem escoles infantils a Caraz i Cashapmpa, on volem lliurar material escolar i mascaretes, i passar una bona estona amb les nenes i els nens de la zona.

Després ja seguirem sense pressa, però sense pausa guanyant alçada fins al cim.

I l’atac de cim com sempre dependrà, entre altres coses del temps i de l’estat de la neu.

Nevado Alpamayo

La veritat es que encara no hem sortit de BCN i ja he contactat amb gent de l’Argentina, dels Estats Units i fins i tot d’Espanya, que estaran a Huaraz i que esperen coincidir amb nosaltres.

“Les xarxes socials són una meravella”

Comença una gran aventura! i des d’aquí us l’anirem ampliant… estigueu atents

María Martin

Colaboradores:

Deixa un comentari

La vostra adreça de correu electrònic no es publicarà. Els camps obligatoris estan marcats amb *